historie značky
BH BIKES
Po více než století jsou iniciály BH (Beistegui Hermanos) synonymem pro jízdní kola, cyklistiku a sport. Průmyslová činnost značky začala v roce 1909 ve zbrojním městě Eibar (Guipúzcoa, Španělsko) díky podnikatelskému duchu tří bratrů: Cosme, Domingo a Juan Beistegui Albistegui. Společnost, která zpočátku vyráběla zbraně, radikálně změnila směr v roce 1923 po skončení 1. světové války. Výroba se zaměřovala na poskytování rychlého, pohodlného a dostupného dopravního prostředku pro obyvatele Eibaru. To vedlo k několika velmi lehkým, obratným a spolehlivým jízdním kolům. A tak začala nová etapa.
Z rodinné dílny se v roce 1926 přestěhovali do nových prostor. Hornatá krajina Eibaru si žádala jedinečný typ průmyslové výstavby. Budovy, které bratři Beistegui postavili v Eibaru, tvoří součást jedinečné architektury města a mají velký význam z hlediska charakteru města.
Tato historie představovala zrod jedné ze současných ikon cyklistiky a jedné z nejetablovanějších a nejúspěšnějších značek.
Z rodinné dílny se v roce 1926 přestěhovali do nových prostor. Hornatá krajina Eibaru si žádala jedinečný typ průmyslové výstavby. Budovy, které bratři Beistegui postavili v Eibaru, tvoří součást jedinečné architektury města a mají velký význam z hlediska charakteru města.
Tato historie představovala zrod jedné ze současných ikon cyklistiky a jedné z nejetablovanějších a nejúspěšnějších značek.
První cyklistické závody se konaly ve 30. letech. Začátek cyklistiky jako profesionálního sportu si vyžádal podporu značek a BH BIKES byla jednou z prvních společností, která projevila svůj závazek sponzorovat. Vicente Trueba a Juan Puyol, šéfredaktor novin „Informaciones“, nás v tomto desetiletí oslovili. Chtěli, abychom se zapojili do nového projektu, něčeho, co Francouzi dělali každý rok od roku 1903, a vytvořili Tour of Spain. K jeho vytvoření potřebovali pouze 75 000 peset na peněžní ceny a zapojení značek jako BH. Odpověď byla jasná a velmi snadno dosažitelná. Samozřejmě jsme řekli ANO.
Zprávy o první Vueltě de España se konečně objevily na titulních stránkách novin v roce 1935. Bylo to vydání, které vidělo první velký souboj mezi Gustaafem Deloorem a Marianem Cañardem, který vyhrál belgický cyklista z týmu BH. Jeho jméno bylo zapsáno do historických knih soutěže zlatým písmem. První vítěz jedné z hlavních tour - Tour, Giro a Vuelta; kterého následovalo dalších 7 vítězů v historii cyklistiky, jako Álvaro Pino, Roberto Heras nebo Aleksandr Vinokourov.
Zprávy o první Vueltě de España se konečně objevily na titulních stránkách novin v roce 1935. Bylo to vydání, které vidělo první velký souboj mezi Gustaafem Deloorem a Marianem Cañardem, který vyhrál belgický cyklista z týmu BH. Jeho jméno bylo zapsáno do historických knih soutěže zlatým písmem. První vítěz jedné z hlavních tour - Tour, Giro a Vuelta; kterého následovalo dalších 7 vítězů v historii cyklistiky, jako Álvaro Pino, Roberto Heras nebo Aleksandr Vinokourov.
Design jízdních kol byl konsolidován během 50. a 60. let. Jízdní kola představovala autonomii ve světě uprostřed změn, hledání modernosti a zavádění nových konceptů. Společnost v tomto období také přesunula svůj závod do jiného města - do Vitorie. Nově vybudovaný průmyslový závod v Alavě s nejnovějšími technologiemi. Cyklistika byla v tomto regionu vždy velmi populární, a to značce BH umožnilo uvést na trh modely, které se staly velmi populární, mají svou vlastní osobnost a které dosáhly mezinárodního uznání. Narodil se BH Gacela. Bylo to však také období, kdy společnost upevnila své působení v profesionální cyklistice.
Cyklistika zažívala jednu ze svých nejoblíbenějších ér. Vuelta a España byla založena jako jedna z hlavních cest, Tour de France byla na titulní stránce mezinárodních novin a mimo Spojené státy se začal prosazovat nový fenomén: horská kola se dostala do našich obchodů. V roce 1984 BH BIKES představili první španělské horské kolo - BH Running Bull. Pětirychlostní, jednoplášťová a 26" kola s ikonickými modrými pneumatikami. BH Top Line byla uvedena o pár let později, na základě tohoto modelu, další vlajková loď kolo, které stále vzbuzuje vášeň a pár slz dojetí mezi hardcore fanoušky MTB.
Fabio Parra, Lucho Herrera, Pacho Rodriguez... to jsou jen některé z cyklistů, které vyzval cyklista z Galicie, který začal svou cyklistickou kariéru poté, co někdo našel ztracené kolo a dal mu ho: Alvaro Pino - vítěz soutěže Vuelta a España v roce 1986 a dvojnásobný cyklista v Top 10 na Tour de France. Byl lídrem týmu BH (dříve Zor-BH), který zažil chvíle slávy, jako například dvojité vítězství v Alpe d'Huez s Fede Etxabe, po kterém následoval Anselmo Fuerte na Tour de France '87 nebo etapová vítězství v Lale. Cubino na Vuelta a España a Tour de France.
Fabio Parra, Lucho Herrera, Pacho Rodriguez... to jsou jen některé z cyklistů, které vyzval cyklista z Galicie, který začal svou cyklistickou kariéru poté, co někdo našel ztracené kolo a dal mu ho: Alvaro Pino - vítěz soutěže Vuelta a España v roce 1986 a dvojnásobný cyklista v Top 10 na Tour de France. Byl lídrem týmu BH (dříve Zor-BH), který zažil chvíle slávy, jako například dvojité vítězství v Alpe d'Huez s Fede Etxabe, po kterém následoval Anselmo Fuerte na Tour de France '87 nebo etapová vítězství v Lale. Cubino na Vuelta a España a Tour de France.
Fat biky, horská a MTB kola si získala své fanoušky. Svou stopu v historii MTB zanechaly především BH Supra Litage Sakae a BH Coronas. BH Supra Sakae - rám vyrobený v Japonsku kompletně z hliníku. Jeho představec Sakae Pipe byl malým uměleckým dílem se čtyřmi slepenými kusy, třemi vyrobenými z hliníku a jedním vyrobeným z oceli. A to již v roce 1991 obsahovalo vnitřní vedení kabelů!
BH Coronas se zrodil společně s naším MTB týmem, kterému vděčí za svůj název. Antonio Ortiz, Guillermo z Portugalska, "El Quillo" Marzquez... jména, která ilustrují historii MTB. Marquez byl jedním z těch géniů cyklistiky, který byl prakticky nepřekonatelný. Génius, který ukázal všechny své přednosti v magických 2000 letech. Národní šampion, šampion GP Coronas a... čtvrtý na mistrovství světa v Sierra Nevada!
BH Coronas se zrodil společně s naším MTB týmem, kterému vděčí za svůj název. Antonio Ortiz, Guillermo z Portugalska, "El Quillo" Marzquez... jména, která ilustrují historii MTB. Marquez byl jedním z těch géniů cyklistiky, který byl prakticky nepřekonatelný. Génius, který ukázal všechny své přednosti v magických 2000 letech. Národní šampion, šampion GP Coronas a... čtvrtý na mistrovství světa v Sierra Nevada!
Sidney '00 otevřelo dveře triatlonu jako olympijskému sportu a dalo možnost zazářit talentovanému sportovci - vicemistr světa v Kona, mistr světa v triatlonu LD, mistr Evropy v IM, zúčastnil se 13x havajského IM, osobní rekord 7h:55:16 ve věku 42 let... legenda, která se stále triatlonu věnuje. Eneko byl předchůdcem, po kterém následovali tehdejší bezvousí mladíci, kteří se nakonec stali mistry světa v triatlonu: Mario Mola a Fernando Alarza - juniorští mistři světa v letech 2009 a 2010. To byl zrod Tri-Armada.
Vuelta a España, kterou Roberto poprvé zažil jako dítě, proměnil na vlastní dvorek se 4 trofejemi. V roce 2005 se stal prvním vítězem Pro Tour Vuelta s vynikajícím výkonem při výstupu na Pajares, kdy použil první BH Global Concept, BH G1 oblečený pro tuto příležitost. Umělecké dílo s drahými kovy v černém karbonovém rámu zdobeném 24karátovým zlatem Unikátní kolo, které bude vydraženo za účelem získání finančních prostředků pro oběti hurikánu Katrina.
Vuelta a España, kterou Roberto poprvé zažil jako dítě, proměnil na vlastní dvorek se 4 trofejemi. V roce 2005 se stal prvním vítězem Pro Tour Vuelta s vynikajícím výkonem při výstupu na Pajares, kdy použil první BH Global Concept, BH G1 oblečený pro tuto příležitost. Umělecké dílo s drahými kovy v černém karbonovém rámu zdobeném 24karátovým zlatem Unikátní kolo, které bude vydraženo za účelem získání finančních prostředků pro oběti hurikánu Katrina.
Julie Bresset a Nicola Spirig připomínají vzpomínky na nezapomenutelné léto 2012 na okruzích Hadleigh Farm a Hyde Park – dějištích MTB XCO a Triatlonových soutěží Letních olympijských her v Londýně 2012. Vítězové dvou zlatých medailí na olympijských hrách. To bylo Juliino upevnění jako jedné z nejlepších cyklistek za rok plný pódií: mistr světa, francouzský národní šampion a zlatá medaile na olympijských hrách jako poslední dotek.
V naší historii následoval Londýn: Cozumel – kde Mario Mola vyhrál první ze tří světových šampionátů; Friedrichshafen,kde jsme obdrželi cenu Eurobike za revoluční design elektrokol NEO; Javalambre – vrchol emotivního vítězství Ángela Madraza na Vueltě a España; Lenzerheide - Světový pohár, kde se Rocío García v pouhých 21 letech poprvé umístil v Elite Top 10...
S historií více než 100 let se cítíme mladší než kdy jindy. Technologie jde vpřed a inovace a vývoj se staly našimi klíčovými principy, které zpochybňují limity toho, čeho mohou jízdní kola dosáhnout. Svět potřebuje jízdní kola, nové formy mobility, nové možnosti trávení volného času a nové způsoby života ve společnosti. Budeme i nadále společně budovat lepší svět a společnost. Chcete se připojit k výzvě?
V naší historii následoval Londýn: Cozumel – kde Mario Mola vyhrál první ze tří světových šampionátů; Friedrichshafen,kde jsme obdrželi cenu Eurobike za revoluční design elektrokol NEO; Javalambre – vrchol emotivního vítězství Ángela Madraza na Vueltě a España; Lenzerheide - Světový pohár, kde se Rocío García v pouhých 21 letech poprvé umístil v Elite Top 10...
S historií více než 100 let se cítíme mladší než kdy jindy. Technologie jde vpřed a inovace a vývoj se staly našimi klíčovými principy, které zpochybňují limity toho, čeho mohou jízdní kola dosáhnout. Svět potřebuje jízdní kola, nové formy mobility, nové možnosti trávení volného času a nové způsoby života ve společnosti. Budeme i nadále společně budovat lepší svět a společnost. Chcete se připojit k výzvě?
1909
Začátek stoleté cesty
1909
1909
Řemeslná zručnost se uplatnila při výrobě jízdních kol
1926
Nová budova na Paseo de Urkizu.
1926
1929
Rozšíření obchodu po celé zemi
30. léta 20. století
Zahájení naší účasti v profesionální cyklistice
30. léta 20. století
1930
Jedno z prvních závodních silničních kol - Model č. 3-A
1936
Gustaaf Deloor, vítěz prvních dvou ročníků La Vuelta
1936
50. léta 20. století
V závodě ve Vitorii pracovalo každý den více než 1 000 zaměstnanců
1954
V Eibaru je postaven nový průmyslový závod
1954
1957
Desetiletí exportu a účasti na národních a mezinárodních veletrzích
1959
Je postaven nový průmyslový závod a společnost přesouvá
své výrobní operace do Vitoria
své výrobní operace do Vitoria
1959
1982
Na trh se dostává první BMX kolo - BH Meteor
1984
Evropký MTB trh zasahuje horské kolo BH Running Bull
1984
1986
Álvaro Pino (Team BH) vítězem Vuelta a España
1987
Historické dvojité vítězství týmu BH na Alpe d'Huez (Fede Etxabe a Anselmo Fuerte)
1987
1990
Lale Cubino (tým BH), španělským vítězem silničních závodů. / BH Top Line se stává jediným kolem na trhu MTB s oversize hliníkovým rámem.
1992
Vzniká MTB Coronas, vlajková loď profesionálního národního týmu horského kola.
1992
1999-2000-2003
Jose Márquez „El Quillo“ trojnásobným španělským mistrem soutěže MTB
2005
Roberto Heras vyhrál svou třetí Vueltu a España v řadě
2005
2006
Dvojité vítězství na finálním pódiu Vuelta a España. První Alekxandr Vinokourov / Třetí Andrey Kasheckin
2008
Uvedení první řady elektrických kol
2008
2012
Julie Bresset, olympijská vítězka MTB XCO na Letních olympijských hrách v Londýně 2012
2012
Nicola Spirig, olympijský vítěz v triatlonu na Letních olympijských hrách v Londýně 2012
2012
2016
BH Suntour SR KMC lídr žebříčku UCI XCO Ranking
2018
Mario Mola, trojnásobný mistr světa WTS
2018
2018
Eneko Llanos, druhá v Hawaii IM
2018
Gustaaf Deloor, vítěz prvních dvou Vuelta a España
2018
2020
David Valero Serrano - Bronzová medaile z olympijských her v Tokiu
2021
Natalia Fischer - evropská mistryně v maratonu
2021
Máte zájem o spolupráci se značkou BH BIKES? Napište nám.
BH BIKES EUROPE, S.L.
Perretagana, 10
01015, Vitoria, Spain
VAT N.: ES-B01003599
01015, Vitoria, Spain
VAT N.: ES-B01003599
TELEFON / EMAIL
+420 737 086 636
m.barabas@bhbikes.com
m.barabas@bhbikes.com