Rozhovor BARNEY CYCLE CREW: Michal Barabáš alias Barney

1. Jak bys zhodnotil letošní sezónu Barney cycle crew?
"Prvotně bych chtěl poděkovat všem týmovým kolegům a lidem, kteří stojí za týmovým ansámblem, a hlavně za skvělou prezentaci na závodech nebo i mimo ně. Z mého pohledu nemůžu být víc než spokojený, protože se nám v tomto roce povedlo například celkové 3. místo v pořadí ČP DH, Pája Balíková sázela stupně nejvyšší i přes zranění, které se jí tento rok neopustily a taky si vážím úspěchů u Toma Hrnčiříka v maratonech a XCO závodech, kde zajížděl neskutečné výsledky. Za mě musím říct, že se sezóna vyvíjela pro všechny členy velmi dobře, dosáhli jsme úspěchů snad ve všech různých kategoriích a za mě nemůžu být víc spokojen. Překvapili mě všichni jezdci, co se týče samostatnosti, kterou jsem po nich tento rok vyžadoval trošku víc. Celá sezóna byla pro mě hodně náročná, co se týče volného času a o to si cením víc, že máme tým složený z lidí, kteří se rozjedou na závodní klání a poradí si víceméně sami."

2. Překvapil Tě někdo z jezdců?
"Největšího překvapení u mě dosáhla Nikča Trlicová, která obsadila celkové 3. místo v seriálu závodů WBS. Niki je s námi od úplných začátků a sleduji její progres pečlivě. Teď můžeme hlavně vidět posun hlavně ve stylu a rychlosti. Nejvíc mě ale překvapila minulý rok, kde na domácím závodu DEMO DH (o kterém taky napíšu) skočila jedny z největších skoků. Za to nemůžu říct jen klobouk dole."


3. Jaké jsou Tvé osobní cíle pro novou sezónu, ať už "trenéra" nebo bikera?
"Prvotně nejsem úplně trenérem ani šéfem, protože u nás v týmu to funguje trošku jinak. Víceméně každý je sám sobě pánem, protože jezdíme odlišné disciplíny a není možné se s takovým rozsahem věnovat všemu na 100 %. Pravdou ale je, že sdílíme stejné hodnoty, máme stejnou vlajku a jezdíme pod týmovými barvami, kde se snažíme trávit co nejvíce času na kole. Pořád jsme ale týmem, kde se sejdeme na ježdění nebo na závodě a užíváme si společné chvíle v přírodě, a hlavně na bajku. Proto hlavní myšlenkou bylo abychom jezdili, závodili a užívali si.

Mým cílem v další sezóně je být více s jezdci na závodech a vozit se s nimi, zkoumat nové stopy na trati, jezdit stejně rychle jako oni a ulehčit jim pobyt v depu nebo na startovní čáře. Občas to taky zkusím proložit nějakým závodem, ale vše se bude odvíjet, jak na tom budu časově."


4. Jaká je Tvá zimní příprava?
"Zimní příprava je u mě už jen sporadická. Dříve, jak se více závodilo, bylo potřeba drtit a trénovat ve vyšší míře. Jak už jdou s věkem závodní ambice stranou, tak trénink probíhá hlavně proto, abych nebyl koule a udržoval se ve formě.

Pár let zpět jsem si pořídil ergáč (chytrý trenažer), který používáme, když je venku opravdu škaredě nebo sedím dlouho v práci a chci se trošku protáhnout. S chladným počasím mám nastaveno, že přichází období běhu, který provozuji hlavně v zimě. To mě upřímně moc nebaví ale vím, že je to nezbytné.

Jednou v týdnu si jdeme s bandou začutat. Novinkou, kde budu mít premiéru je Muay Thai, tak tam jsem opravdu zvědav, jaké to bude. Především z povídání vím, že je to opravdu náročný sport, tak snad neumřu na tělo."


5. Jaké je Tvé osobní kolo pro "fun ride" , trénink a závody?
"Podporu mám od zaměstnavatele BH Bikes, za co jim patří velké díky. U mě je to s koly tak, že jedu od silničky až po enduro, takže vybírám kolo přesně na danou disciplínu.

Tak třeba u silničního kola používám aero-model AEROLIGHT, který mám na bezdrátové elektrická sadě Sram AXS, karbonových kolech Zipp vytuněný o pláště s béžovou boční stěnou od Continental.

U XCéčka používám model LYNX RACE EVO, kde se jedná o celoodpružený model se zdvihem 100 až 120 mm a je ideální na popojíždění v jakémkoliv terénu. Občas s ním zabrouzdám i na traily, protože je doplněn o teleskopickou sedlovku nebo karbonová kola s vnitřní šířkou ráfků 30 mm.

Pro trailování a enduro ježděním sedlám model s označením LYNX TRAIL, který jsem tento rok potunil do barev dubajského šejka, doplněné pružením od Fox s factory úpravou a jsou naladěny od JC Suspension / MH Suspension.

Přes zimu hojně používám i elektriku, přesně model iLYNX TRAIL, který vychází z předchozího enduro modelu. Nejvíc to ocením, když je venku velká zima a potřebuji se na místo dostat, aniž bych se více zapotil. Nebo kdybych chtěl ujíždět myslivcům :-D

Závěrem ale nemůžu říct, které kolo nebo disciplínu preferuji nejvíc, ale když jsem s partou na kole, tak je mi to víceméně jedno." 
© 2023 VividMarketing.cz, All Right Reserved